Hoveddel Side topp

Eltel

Eltel – en totalleverandør av Fiber og FTTH-prosjekter

«Vi vil utfordre og sette fokus på effektivitet i FTTH-utbygging ved å tilby kortere prosjektledetid, billigere, raskere og smartere utbygging samt mindre risiko i fiberutbyggingen»

Som en av Europas ledende leverandører av tekniske tjenester for fiber, elektrisitet og telekommunikasjon, har Eltel en avgjørende rolle for å hjelpe til å bygge fremtiden. Vi leverer tjenester som muliggjør informasjonsflyten, og dermed oppnår digitale tilkoblingsmuligheter og «the Internet of Things».
Eltels ambisjon er å drive innovative distribusjonsmetoder og standardisering av design og materiale – som igjen vil muliggjøre raskere utrulling av fiber. For å kunne organisere og gjennomføre et fiberprosjekt effektivt, har vi utviklet et unikt konsept – Eltel Fiber Force.
Fibre Force er:
•    Eltels respons på den fremtidige utviklingen av Europas infrastruktur for telekommunikasjon.
•    Definisjonen på hvordan vi skal organisere vår FTTH organisasjon.
•    Vår felles innledning til; salg, roll-out tjenester og kvalitetssikringsprosesser, verktøy og metoder.
•    Hvordan vi beskriver vårt tilbud til våre kunder på en enkel og lett forståelig måte.

Hvor enn du ser er det informasjon om det digitaliserte framtidssamfunnet. Men, veldig lite er sagt om hvordan vi kommer dit.
For å koble sammen en sender til en mottaker, trenger du fiber. For å oppnå det vi ønsker med alle våre digitale dingser, trenger vi fiber. For å nå visjonen om et nytt åpent digitalt samfunn, trenger vi fiber. For å delta i framtiden, trenger vi fiber.

Les mer på vår hjemmeside www.eltelnetworks.no

Altibox

Norgesmester på fiber

Mengden datatrafikk sprenger nye grenser hver dag, og med fiber sikrer vi oss morgendagens motorvei for kommunikasjon. Altibox-partnerskapet har over ti års erfaring som Norges ledende innen fiberteknologi, og ingen andre kan måle seg med oss når det kommer til fart og kapasitet.

Altibox var først i Norge med fiber til privatmarkedet. I 2002 satte vi oss et mål om 28 000 kunder innen 2017. I oktober 2013 passerte vi 330 000 kunder, alle med fiber helt inn til husveggen. I følge EPSI har vi de tre siste årene hatt de mest fornøyde og lojale kundene innen både digital-tv og bredbånd. Våre produkter har flere ganger blitt kåret til best i test av norsk presse, og i februar 2012 utropte organisasjonen Fibre-to-the-home Europe Altibox til Europas beste fiberoperatør. Vi satset riktig i 2002, og våre kunder er rustet for framtidens brede krav

Gode produkter og lokal tilstedeværelse

Tre kriterier står bak Altibox' suksess: å bygge infrastruktur, å kunne håndtere et stort kundevolum og å utvikle kvalitetsprodukter innen telekommunikasjon. Og der våre lokale partnere, mange av dem kraftselskaper, har flere tiårs erfaring med å bygge infrastruktur og har solide rutiner på håndtering av store kundemasser, har Altibox spisskompetanse på å utvikle innovative og innholdsmessig gode telekomprodukter.

Standard opp- og nedlastingshastighet i 2004 var 4 mbits/s. I 2011 var du som kunde sikret 25 mbits/s. Allerede i 2005 lanserte vi TV 2 Sumo og filmleie på dekoderen vår, og to år senere ga vi kundene hjemmesentral med innebygget trådløs router. I 2008 kunne du spole tilbake og ta opp programmer med vår PVR-dekoder, og vår unike og komplette fotballpakke revolusjonerte fotballfrelstes tv-hverdag i 2009. I 2011 var vi den første i Norge til å lansere en pakke med dine mest kjære lineære tv-kanaler på datamaskinen, nettbrettet og mobilen vai Altibox Chill.

Samfunnsbyggeren

I tillegg til å levere framtidens tv-, IP-telefoni- og internettprodukter over fiberkabelen, setter Altibox også betydelige spor i samfunnet. Våre kloke hoder spiller en viktig rolle i utviklingen av velferdsteknologien som skal hjelpe eldre og mennesker med spesielle behov til å bli hjemme lengre. Vi sponser et bredt utvalg av aktiviteter som utvikler morgendagens norske talenter, som for eksempel fotballturneringen Norway Cup, datatreffet The Gathering og sjakkturneringen Norway Chess. På 46 år fra 1960 til 2006 økte klesforbruket for den gjennomsnittlige nordmann med 80 prosent. Til sammenligning økte den totale internettrafikken i Altibox' sørlige nett med 87 prosent på ett år i 2010. Framtidens viktigste forbruksvare kommer ikke til å være kaffe, sukker eller sko, men megabytes. Og med fiber fra oss er du klar for denne framtiden.

Søkeresultater

Sidebunn